Начало » Истории » Лятна ваканция в южна Франция

Лятна ваканция в южна Франция

През зимата, аз и моят приятел Joseph, запланувахме едно пътуване до Франция в началото на септември. Както винаги всичко беше под въпрос, но в крайна сметка ние успехме да осъществим този излет.
Подготовката за това пътуване беше много забързана. Преди да заминем аз бях постоянно на работа и нямах никакво време да си подготвя нужната ми стръв и тактика. Нито пък да събера необходимата ми информация за езерото, което ще посетим. Зазвъртях малко над 50кг топчета Monster-Liver в комбинация с Elite Flavour и черен пипер Essential Oil, както и Worm Up топчета без основният аромат Worm Up Flavour, но за сметка на това засилих почети двойно Essential Oil Oriental Spice. Също така приготвих и около 20кг тигров фъстък само няколко часа преди да потеглим. Аз все още имах за довършване малко работа в неделя, но когатo Joseph дойде аз вече бях опаковал и натоварил всичко.

Мойте стари и верни Enthos си имат нова компания – Imperial Baits Multirange, най-добрата многофункционална въдицата, която аз някога съм използвал. Тази въдица е универсални във всякакви условия при риболова на шаранови риби.

Колата е пълна и готова за едно дълго пътуване начело с нас!

Моят приятел Joseph е един от пионерите на риболова на шаран в Словения. Той бе изключително щастлив да се присъедини към мен в това пътуване. Първото пътуване от многото запланувани.

Кратките почивки на всеки три часа са необходими за мен. Все пак аз карам по целият маршрут цели 16 часа.

Като цяло ние не бързахме, имахме време достатъчно време да си натоварим колата, да се потуткаме и по мързелуваме. Време за почивки по пътя, да се освежим и да пием по кафе. Разбира се ние се спряхме на на легендарния Lac de st. Cassien за около час. Нямаше как да пропуснем възможноста да му се насладим просто.

Кратка почивка и закуска на st. Cassien

В 13:00ч най-накрая ние пристигнаме на езерото. И двамата бяхме изключително изумени от красотата, това бе нещо коренно различно от това, което сме свикнали да виждаме. На пръв поглед, езерото изглежда сравнително малко, защото пред нас се откриваха няколко острова само, но когато пристигнахме от другата страна на езерото, в яхтеното пристанище, ние осъзнахме колко е голямо наистина езерото.

Най-накрая пристигнахме и започнахме бързо разопаковане на багажа.

Заедно с нас дойде и лошото време, постоянне вятър с много дъжд. Ние знаехме, че нашият шанс за добър риболов на това място е много малък.Трябваше да си сменим мястото. Но времето бе страшно гадно и неблагоприятно за това преместване. За това ние трябваше да останем и да изчакаме времето да се оправи и тогава ние да си сменим  място.

Как ми се искаше да имам iBoat 260 в този случай, щеше да ми спести много неприятности.

След два дни чакане, ние вече можехме да преместим по вода. Вторник сутрин ние натоварихме нашият багаж на лодката и се отправихме към новата позиция. Отне ни малко повече от  час, за да си намерим новото място. Ние ловихме само една нощ тук преди да се преместим на следващата и последна наша позиция, където щяхме да останем до края на риболова ни, бяхме много уверени в това място. Изпитвах точно това чувство в корема ми, когато знаех, че ще хвана. Направих невъзможното да намеря допри точки за риболов, отделих доста време в търсене на правилните места със сонара и когато всички точки бяха вече маркирани, дойде време за подготовка на храната и стръвта. Нарязах няколко топчета на половинки смесих ги с тигроф фъстък, добавих и цели топчета.

Добавих Carptrack Liquid към всичко това и  оставих да постоят за няколко часа. През това време аз си направих новите монтажи и до вечерта всичко бе позиционирано и готово.През вечертта честно казано не можах да спя много много от вълнение. През цялата вечер очаквах нещо да се случи. На сутринта бях малко разочарован, защото цяла вечер нямах дори и пипане.

Ние спирахме на няколко места, защото не можехме да решим къде да започнем риболова. В крайна сметка се спряхме на един голям залив вблизост до острова. Аз облавях затворената зона на залива, около дървета, закачки и всичко под водата, което ми се стореше подходящо място за убежище на шаран. А Joseph лови в открити води. Отне ни известно време докато си направим петната. Но след три дни без никаква индикация, дори платиката не показва никаква активност. И трябваше да се предприеме нещо. Разбира се не след дълго време вече бяхме готови да се изместим отново…

Нямам нищо напротив да се придвижвам с лодката по този начин и така натоварен, когато времето е добро и благоприятно, но след този излет просто вече усещам голямата нужда на iBoat 260.

Ние прекарахме 3-4 часа в търсене на нови петна. На следващият ден си преместихме петната около един остров. Като си разполагахме въдиците на разстояние отр 200 до 450 метра. След яката вечеря, дойде време и за почивката. На следващия ден имах много здрав удър на 400метра на едно плато. Рибата бе голяма и борбена и аз влязох с лодката, но за голямо мое съжаление на 30-40м от лодката рибата се откачи. След толкова много дни на тегав риболов, аз изтървам втора прилична риба…сами си представете как се чувствах.

IB Carptrack Monster-Liver в комбинация с V-pop(накиснат в Tangerine Essential Oil). Комбинация за снежен човек, която никога не ме е подвеждала.

По време на закуската, когато обсъждахме, че нещо не е наред, един от моите сигнализатори наддаде вой. След 15на секунди отново. И веднага последва засечка от моя страна и по най-бързия начин скочих в лодката.След като заех позиция за борба в лодка видях и рибата, бе от големите.

Коленете ми затрепериха, бях ужасно претеснен да не изтърва и тази риба. След 10 минутна борба рибата бе кепчосана. Кантара закова на 20.300кг. Бях на седмото небе просто. В оставащите 24 часа бях сигурен, че ще отразя поне още една риба, но за нежалост късметът не бе на моя страна. Целият риболовен излет бе съпроводен от голяма доза лош късмет.

Последната сутрин на брега на езерото.

Спрямо уловените риби, този излет във Франция бе най-лошият за мен. Надявам се скоро да намеря повече време, за да се върна за реванш в това райско кътче.

Luka Blazic

Team Imperial Fishing Slovenia

Остави коментар

Твоят имейл адрес няма да се публикува.Задължителните полета са маркирани *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>