Начало » Истории » За шарани във Франция

За шарани във Франция

Риболов на магическото езеро Ориент

Трева, кал, дървета, бури и .. големи шарани. Ориент има репутация на труден за риболов водоем, поради екстремните условия, пред които се изправя рибаря.

Не съм бил на езерото от много години, така че бях нахъсан да разбера какво представляваше рибата там. В средата на Август 2011 пристигнах на езерото с италианския си колега Фабио. Знаехме, че това не беше най-подходящото време за риболов през годината, обаче двамата бяхме на почивка, така че можеше да си позволим да дадем шанс на езерото. Купихме разрешенията и се запътихме към пристанището, за да натоварим нашите лодки. Беше топло с лек бриз. Нагласихме се на една от зоните за нощуване на Lusigny. Фабио беше от ляво, а аз от дясно. IMG_4168_resize

Езерото беше доста тревисто и беше невъзможно да намерим чисти петна наблизо. Сонарът показваше треви на дълбочина до 10 м. Винаги използвам олово, което връзвам за плетено влакно, за да усетя вида на дъното. Плетеното влакно индикира доста добре.

Решихме да ловим с инлайн монтажи и дълги монтажи (40 см.), за да презентираме стръвта си върху тревите. Ловяхме с CF1 Squid & Liver топчета в допълнение с пелети. Всички въдици бяха с монтажи  снежен човек с 20 мм CF1 дънно топче и 15 мм поп-ъп.

Първите дни от излета изминаха без никаква активност, което не беше изненада. Беше адски горещо и нямаше почти никакъв вятър. Ловяхме на дълбочина до 7м. , но се притеснявах, че презентацията отгоре на тревите не беше идеална. След няколко дни имах зверски удар в късен следобед. Рибата взе много влакно напред, когато вдигнах въдицата. Качих се на лодката и включих двигателя. Не ми отне много да стигна рибата, тъй като това беше въдицата на най-близка дистанция. За съжаление рибата влезе в закачки, но понеже водата беше доста чиста и топла, реших да вляза и да се опитам да освободя линията. Грабнах линията, гмурнах се и видях, че линията се бе оплела в дърво. Леко придръпнах линията и тя се освободи. НО за моя изненада нещо все още дърпаше от другата страна. Бях доста разочарован, като видях, че това беше сом. Откачих го и го върнах обратно. Поне имах риба, а и иначе щях да си мисля, че е шаран. Обратно на брега, не отне много, за да удари на Фабио. Тъй като задуха, се качихме двамата в лодката на Фабио. Рибата се бори много здраво, но за съжаление пак беше сом. Въпреки, че изглеждаше нашата презентация работи, решихме да ловим с по 2 въдици, всяка зад тревите, на много голяма дистанция. Тази промяна на тактиката се отплати в последния ден на нашия излет, когато една от моите въдици на далечна дистанция бавно потегли.

IMG_4086_resizeС Фабио седяхме и гледахме към водата. Започна да духа и условията изглеждаха доста добри. Имаше малки птички на всичките ми пръчки. Изведнъж един от върховете на моите въдици се наклони и сигнализатора изписка. Веднага осъзнах, че това беше дърпане на риба. Вдигнах въдицата, качих се в лодката и се насочих към рибата.

След кратка битка успях да кепна прекрасен огледален шаран.На брега го претеглихме – 12,4 кг.

Има голяма разлика от това да се капотираш и да хванеш на труден водоем, така че бях много доволен от постигнатия резултат.

С Фабио събрахме и се насочихме към дома.И на двамата ни бе пусната мухата и искахме да се върнем отново същата година. Гребал съм много по цялото езеро, проверявайки места и дълбочини, и събрах достатъчно полезна информация.

За октомври планирах следващия излет, а също и да снимам за новото си DVD за риболов на големите езера във Франция, което DVD е налично сега.

При пристигането на езерото, забелязах, че водата беше паднала доста от предния път. Натоварих лодките, паркирах колата и се насочих към избраното място. За щастие имаше място на тази зона за нощуване.

Занесох цялото си оборудване на брега, разпънах двуслойната си палатката за 2-ма души, подсигурявайки я с дълги колчета към земята, и нагласих въдиците. За начало реших да ловя на дълбочина от 8 до 11 м. На тези дълбочини дъното беше чисто и щях да презентирам стръвта си както трябва. Отново всички въдици бяха на снежен човек, със 180 грама инлайн тежест на Avid, плетен повод, line aligner и 0,35 мм Ultima Power Carp XR за основно влакно с 15 метра  0,60 мм Ultima Power монофилен лидер за закачки. Ако има дървета/дънери на петното предпочитам да ловя с монофилен лидер, защото дебелия монофил не се заклещва толкова бързо в дърветата, колкото плетения лидер. Захранката отново – CF1 топчета и CF1 пелети, както и малко тигрови фъстъци. Беше много топло през първия ден, но бях доволен, че не валеше, за да мога да подготвя всичко без да бързам.IMG_4789_resize

Преди да се стъмни разпънах въдиците, захраних и запаметих точките на петната в моя GPS. Не използвам никакви маркери, просто разчитам на моя GPS. Първите 2 нощи преминаха без активност, а носещата се трева ми причиняваше много проблеми. Въпреки, че не беше ветровито много трева се закачаше на основните ми влакна, причинявайки сериозни усуквания. С помощта на котва прекарвах много време всяка сутрин, за да връщам въдиците обратно, но бях готов за тази работа. Това е Ориент, той винаги те засипва с нови предизвикателства. Сякаш веднъж щом си решил проблема, идва нов.

През третата нощ ми удари на въдицата на 8 м. Сложих ботушите, качих се в лодката и включих светлината, която беше сложена на едно от моите колчета. Рибата се бори добре и се оказа люспест малко над 15 кг.

Бях много доволен. Първата риба е винаги най-трудна и вече бях уверен, че ще има и други.

Времето се промени. Вятърът се усили и температурите паднаха.

През деня зареждах акумулатора си чрез слънчеви панели. Винаги греба, а използвам двигателя при борба с риба, да достигна на мястото с цялото оборудване или при края на риболова на връщане.

IMG_4701_resize(1)

Следващата нощ ми удари на дясната въдица на 10м дълбочина. Оказа се шаран над 16 кг.

С изтичането на следващите 2 и половина седмици хващах редовно на всички въдици и понякога стигах до 4 риби на вечер.

Двама немски рибари пристигнаха и се установиха от дясно, като ловяха в залива. Те също започнаха да хващат редовно.

Фабио щеше да дойде. Вече бях хванал люспести шарани до 20 килограма , огледални шварани по 22,400 и 26,100 кг.. Нещата изглеждаха много добре. Фабио се настани от ляво на мен, но се капотира за 3 вечери. Когато германците си тръгнаха той се премести от дясно. Разположи 2 въдици на петното на германците и 2 въдици към мен.

Първата вечер на новото място Фабио постигна добър резултат, хващайки 26,900 кг огледален шаран. Радвах се за него. Той се капотира на излета ни през лятото, но не се отказа и тези риби бяха заслужени.

Сега и двамата бяхме с шарани над 25 кг, което беше добре.

Следващата вечер имах двоен рън. Тъкмо се качих на лодката, когато другата ми аларма Siren започна да пищи здраво. Кепчосах малък люспест шаран, пуснах го и бързо се върнах, за да се боря с другата риба. Тя беше 19 кг. Огледален шаран.

Комбинацията от употребата на GPS и осветление на брега е идеална. Може да се разпъва през нощта прецизно и дори през мъгливи нощи. Винаги вземам въдицата със себе си, пускам монтажа, отварям бигела и греба назад към брега в права линия.

С Фабио се възползвахме от доброто време и заснехме техническата част от моето DVD. През идните дни се очакваше лошо време, така че се подсигурихме да имаме всичко на лента, а не това да става в лошото време когато щеше да е много трудно или дори невъзможно.

Рибите се хранеха главно през нощта. Само веднъж хванах риба преди да се стъмни. Тъкмо бях разпънал и вечерях, когато една от въдиците изпищя. Оказа се безупречен 20 килогранов люспест шаран. Фабио също хвана страхотно изглеждащ огледален шаран с тегло 19,600 в последната сутрин от неговия излет.

Не трябваше да променям петната си, защото всичките бяха продуктивни, обаче с повече от активността идваща от дълбочините между 7-7,5 м, което беше моята първоначална въдица на 8 м, реших да преместя всички 4 въдици на тази дълбочина. Нивото на водата падаше много бързо, така че и дълбочината падаше.IMG_4843_resize

Въдиците бяха разположени във водата, за да има възможно най-много линия далеч от тревата. Ловях с 2х2 въдици на колчета и лодката между тези 2 комплекта.

Към края на излета взе да вали редовно, което направи брега още по-мек. По средата на излета трябваше да местя палатката си по-близо до въдиците, заради спадащото ниво. Радвах се, че не трябваше да правя това в края на излета, заради дъжда.

Беше много мъгливо на няколко пъти, но въпреки настроенията на времето, щукарите бяха вечно във водата. За щастие не причиняваха никакви проблеми, защото стояха далеч от петната ми.

Радвах се, че съм там, въпреки суровите условия, и с постоянното кълване бях зает и времето минаваше бързо.

Предпоследната нощ от пътешествието беше специалната. Хванах четири шарана тази вечер и изглеждаше сякаш езерото пазеше една от изненадите си за самия край на излета.

IMG_4648_resizeСпомням си, че ми удари на лявата въдица. Вече бях хванал добър огледален шаран около час преди този рън. Качих се в лодката и започнах борба със здрава риба под звездите. Атмосферата беше фантастична. Рибата стоеше на дълбокото и се движеше бавно, което винаги е добър знак. Не видях много от рибата когато я придърпах в кепа, но когато си включих челника, за да я откача, видях масивен огледален шаран. Беше много, много широк и изглеждаше огромен.

Откачих рибата, сложих я на дюшека и загребах към брега. Още не бях осъзнал колко голям всъщност бе шарана. Знаех, че е голям шаран, но повече бях в рутината да извадя рибата и да върна въдицата обратно.

Понякога хвърлям въдицата веднага след като сляза от лодката и след като съм сложил рибата в сак, но в този случай вече бях стигнал доста близо до брега докато се борех с рибата, така че първо реших да претегля шарана.IMG_5487_resize

Беше ми трудно да закарам рибата до дюшека на брега. След като кантарът беше занулен и рибата беше в теглилката, която бях взел със себе си на това пътуване, сложих рибата на кантара. За момент кантара показа 30 +, но тогава спря на 29,650. Фантастично. Бях отнесен. Това беше втората риба над 25 кг за излета и един от големите огледални шарани на Ориент.

На сутринта след фотосесията беше време за подготовката за отпътуване на следващата сутрин. Събрах нещата, които нямаше да ми трябват повече и си легнах рано. Последната нощ премина без никаква активност, което не беше разочароващо. Хванах повече, отколкото очаквах и бях адски доволен от този излет. Събрах, натоварих двете си надуваеми лодки с оборудването и тръгнах към рампата за лодки, където бях паркирал колата си и се насочих към дома си.

Ориент е магическо място. Много е труден за риболов и ако си подготвен да изтърпиш трудните моменти ще бъдеш възнаграден.

Всичко най-добро

Christian Finkelde

www.finkelde.com

Остави коментар

Твоят имейл адрес няма да се публикува.Задължителните полета са маркирани *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>